Obchodní podmínky
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami Občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a Zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou firma nebo právnická osoba, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami přednostně Obchodním zákoníkem.
Doporučení pro kontrolu zboží před montáží
Před zahájením montáže prosíme zákazníky, aby pečlivě zkontrolovali, zda jsou všechny díly v pořádku a bez poškození. Pokud při rozbalení zaznamenáte jakékoliv poškození, doporučujeme montáž zatím neprovádět a ihned nás kontaktovat, abychom mohli situaci co nejrychleji vyřešit. Pořiďte fotodokumentaci poškození, nevyhazujte montážní návod a poškozené díly si v návodu označte. Pokud by byla montáž dokončena před reklamací, mohlo by být složitější prokázat, že poškození vzniklo před montáží, což by mohlo ovlivnit posouzení reklamace dodavatelem či dopravcem.
Vymezení pojmů
Prodávající je obchodní společnost VERDESIGN, s.r.o., se sídlem Na Zbytkách 442, 738 01 Staré Město, zapsaná u Krajského soudu v Ostravě C 87290. Kanceláře a sklady společnosti (pro osobní odběr) jsou umístěny Na Zbytkách 442, Staré Město u Frýdku-Místku.
Zákazník je kupující a to buď spotřebitel, nebo kupující který spotřebitelem není.
Spotřebitel je každý, kdo mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá kupní smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná.
Kupující, který není spotřebitel, je podnikatel. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
Kupní smlouva
Vystavení zboží na eshopu není veřejnou nabídkou ve smyslu § 1732 Občanského zákoníku, nýbrž výzvou k podání nabídky směřující k neurčitému okruhu osob dle § 1733 Občanského zákoníku. Kupní smlouva nevzniká objednávkou spotřebitele, nýbrž vzniká až potvrzením objednávky prodávajícím. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“. Přijetí objednávky dodavatel potvrdí kupujícímu e-mailem. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran, na základě zákonných důvodů, nebo v důsledku zásahu vyšší moci (živelná pohroma, ukončení výroby produktu výrobcem a podobně).
Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, včetně reklamačního řádu, a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky a reklamační řád je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
Prodávající si mimo jiné vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část před uzavřením kupní smlouvy, v případě že zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že Kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu a k uzavření Kupní smlouvy nedojde.
Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno v této lhůtě.
V případě, že si spotřebitel přeje dle předchozího odstavce odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, kontaktuje prodávajícího a písemně uvede, že odstupuje od smlouvy, uvede číslo faktury a číslo účtu pro vrácení peněz. Peníze je možné vrátit též v hotovosti na adrese kanceláří prodávajícího.
V případě, že kupující dle přechozích odstavců odstoupí od smlouvy, vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího (kromě částky představující dodatečné náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku kupujícím zvoleného způsobu dodání zboží, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený prodávajícím) do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí, nebo prokazatelně zašle.
Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, nebo pokud chybí některé součásti zboží, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody či právo na úhradu nákladů na uvedení do původního stavu a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu.
Náklady na vrácení zboží, tedy zejména náklady na dopravu či poštovné nese spotřebitel vracející zboží a to i v případě že zboží nezašle poštou.
Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.
Právo na odstoupení od smlouvy spotřebitel v souladu s ustanovením § 1837 občanského zákoníku nemá zejména, v případě smluv:
o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, zejména tedy u nábytku vyráběného na míru, čalouněného nábytku potaženého látkou dle přání či výběru zákazníka, nábytku mořeného na odstín dle přání zákazníka a podobně
o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů.
Mimosoudní řešení sporů
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušné Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz. Toto je zároveň kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku
Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám. Prodávající žádné vícenáklady za použití jeho stránek neúčtuje, volání jsou účtována běžnou sazbou operátora volajícího.
Ochrana osobních údajů
Informace o zpracování osobních údajů pro zákazníky společnosti VERDESIGN, s.r.o.
Správce osobních údajů: VERDESIGN, s.r.o.
Se sídlem Na Zbytkách 442, 738 01 Staré Město u Frýdku Místku
IČ: 11938111
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka č. 87290
e-mail: mobino@mobino.cz
telefonické spojení: +420 725 898 666
Společnost VERDESIGN, s.r.o. je správcem osobních údajů, které mu budou na základě uzavření smluvního vztahu se zákazníkem (objednatelem), který je fyzickou osobou, poskytnuty. Správce prohlašuje, že tyto osobní údaje bude zpracovávat v souladu s právními předpisy, především s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES ( tzv. GDPR), které nabylo dne 25.5.2018 účinnosti.
Právní základ pro zpracování a účel zpracování:
Osobní údaje, které nám zákazník poskytuje, zpracováváme striktně pro účely související se splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je zákazník fyzická osoba ( např. pro poskytnutí služby dle smlouvy, pro splnění dodávky, pro kontaktování klienta, pro řešení reklamací), dále pro splnění právních povinností, která se na správce vztahuje (např. vystavování faktur, jejich doručování, vedení účetnictví, archivační povinnosti) a dále pro účely oprávněných zájmů správce (např. řešení nároků z vad smlouvy, vymáhání pohledávek).
Pro jednotlivé uvedené účely nepotřebujeme souhlas zákazníka. Pro jednotlivé účely, výše uvedené, používáme osobní údaje jen v nejnutnějším rozsahu.
V případě, že jsme Vaše osobní údaje získali na základě vyhledávací činnosti zákazníka, zpracováváme takové údaje v rozsahu, který jste nám poskytli, nebo, v němž jste je zveřejnili, a to v rozsahu nezbytném k tomu, abychom Vás mohli kontaktovat, a poskytovat služby či dodat zboží. V takovém případě Vaše osobní údaje zpracováváme z důvodu našeho oprávněného zájmu.
Specifikace osobních údajů, s kterými pracujeme:
V rámci smluvního vztahu se zákazníkem, jakož i případně pro plnění právních povinností či z důvodu oprávněného zájmu správce potřebujeme následující osobní údaje:
jméno, příjmení, datum narození, adresa doručení, číslo dokladu totožnosti v případě nákupu na splátky, e-mail, telefon, bankovní spojení. Pokud jste podnikatel také IČ, DIČ, fakturační adresu či jinou adresa pro doručování písemností.
Příjemci osobních údajů:
Poskytovatelé údržby informačního systému,
Poskytovatel účetních a daňových služeb
Orgány veřejné moci (např. soudy, správní orgány), případně jiné subjekty - např. pojišťovny.
Další příjemci dle případných pokynů zákazníka
Uchovávání osobních údajů
Osobní údaje poskytnuté v písemné podobě se uchovávají ve společnosti a elektronické úložiště osobních údajů se nachází taktéž ve společnosti CALL US, s.r.o., IČ: 26873559.
Správce dat prohlašuje, že:
- přijal vhodné technické a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů.
- technická opatření k zabezpečení elektronických úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě.
- pouze osoby pověřené a proškolené mají přístup k osobním údajům
Doba zpracování osobních údajů
Osobní údaje budou zpracovávány po dobu trvání smluvního vztahu, případně po dobu trvání práv správce ze smluvního vztahu, a po jeho skončení s nimi bude naloženo dle platné právní úpravy, zejm. zákona č. 499/2004 Sb. (zákon o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů) a Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Nařízení GDPR).
Práva dlužníka – nositele osobních údajů:
Právo na přístup k osobním údajům znamená, že zákazník má právo od správce získat informace o tom, zda zpracovává jeho osobní údaje, a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány. Zákazník má také právo, aby správce bez zbytečného odkladu opravil na jeho žádost nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. Neúplné osobní údaje má zákazník právo kdykoli doplnit.
Právo na výmaz osobních údajů představuje jinými slovy vyjádřenou povinnost správce zlikvidovat osobní údaje, které o zákazníkovi zpracovává, pokud jsou splněny určité podmínky a zákazník o to požádá. Toto právo je omezené v tom rozsahu, že osobní údaje zákazníka jsou zpracovávány z důvodu splnění zákonných povinností, splnění smlouvy, či pro ochranu oprávněných zájmů správce.
Právo odvolat souhlas - pokud by došlo k situaci, že osobní údaje zákazníka by byly zpracovávány na základě jeho souhlasu, může zákazník souhlas odvolat. Za stávajícího stavu se tak právo odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů neuplatní, jelikož osobní údaje zákazníka jsou zpracovávány z důvodu plnění zákonných povinností, pro splnění smlouvy, pro účely oprávněných zájmů správce, nikoli na základě souhlasu se zpracováním.
Zákazník má právo, aby správce v určitých případech omezil zpracování jeho osobních údajů. Proti zpracování, které není založeno na oprávněných zájmech správce, třetí strany nebo není nezbytné pro splnění smlouvy, právních povinností, má dlužník právo kdykoli vznést námitku.
Právo na přenositelnost údajů dává zákazníkovi možnost získat osobní údaje, které správci poskytl, v běžném a strojově čitelném formátu. Tyto údaje může následně předat jinému správci, nebo pokud je to technicky možné, žádat, aby si je správci předali mezi sebou.
V případě, že bude zákazník jakkoli nespokojen se zpracováním svých osobních údajů prováděné správcem, může podat stížnost přímo jemu, nebo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů. Více informací o právech fyzické osoby je k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů. (https://www.uoou.cz/6-prava-subjektu-udaj/d-27276)
Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 1.10.2025.